Knihy, které jsem přečetla III.

Zdravím tě u dalšího článku,
 tentokrát o knížkách!

Během prázdnin jsem si taky našla volný čas na čtení. Hodně jsem četla povinnou četbu k maturitě, ale našla jsem si čas i na ostatní knížky. V tomhle článku najdeš hodně knížky o druhé světové válce, protože jsem se chtěla podívat do té doby, bylo to velice kruté a bylo mi líto těch lidí, kteří museli v této době žít. A doufám, že tohle se už nikdy v historii opakovat nebude. 

Než se ale vrhnu k těm knížkám z války, tak bych vám ráda představila přeci jenom jednu knížku z povinné četby. Možná jste ji taky četli anebo jste viděli aspoň film, jmenuje se My děti ze stanice ZOO a je to knížka s velice težkým dějem. Byla napsána na základě rozhovoru Christiane F., která se stala závislou na drogách. Novináři původně měli plán s Christianou jen sepsat článek do novin a nakonec se z toho stala kniha. Christiana v knize vypráví, jak se k drogám dostala, jak si na drogy vydělávala prostitucí a jaký to byl pocit, když kolem ní umírali její vrstevníci na předávkování. 




Ráda bych teď napsala, že teď přijde kniha s veselejším příběhem, ale bohužel ne. Nevím, co je to se mnou, ale prostě mě tyhle příběhy ze života a podle skutečných událostí strašně berou. Další knihou je Tatér z Osvětimi. Tato kniha byla také napsána podle skutečné události. Je o slovenském židovi Lalovi, který musel v koncentračních táborech tetovat děti, rodiče, prarodiče... zkrátka všechny, kteří se do koncentračních táborů dostali. Vypráví o životě v koncentračních táborech, o tom co se za zdmi tábora dělo, o hrůzách a největších nočních můrách. Knihu s Lalem Sokolovem (jeho celé jméno) sepsala Heather Morrisová.


O druhé světové válce je i knížka Dopisy, které nikdo nečetl. Tato knížka už není podle žádného svědectví, je román o lásce Stelly a Dana, kteří se setkali během období války. Potkali se roku 1943, Dan byl americký pilot, který přiletěl do Londýna pomáhat ve válce. Stella se s ním setkala ve zbořeném kostele, kde hledala hodinky, které minulou noc ztratila. Poté se začali vídat víc a víc... Jenže Stella byla vdaná. Její muž zrovna odletěl do Afriky, podpořit chudé oblasti a šířit víru. Měsíce ubíhali a Dan lítal po celé Evropě, a aby Stella věděla, že je Dan v pořádku, posílali si dopisy. 
Po druhé světové válce ale Stella přestala na dopisy reagovat. Ale Dan přesto neztrácel naději a dopisy ji pravidelně posílal.
A tak se nacházíme ve 21. století, kdy budou všechny dopisy pro Stellu nalezeny v jednom opuštěném domě dívkou jménem Jess, která začne pátrat komu dopisy patří...


Poslední knížkou, kterou jsem naposledy četla je OSHO - Svoboda. O tomto filosofovi jsem slyšela hodně. Dokonce jsem tuhle knihu měla vyhlídnutou už půl rok dopředu, ale nějak jsem se furt nemohla dokopat si ji koupit, přišlo mi, že musím ještě počkat. Navíc jsem tenkrát měla doma ještě spoustu knih nepřečtených. A fakt že jo, ta knížka mi nakonec přišla do rukou ve správný čas. V knize je popsáno Oshovo pojetí svobody. Nemůžu říct, že se všemi názory v knize souhlasím, ale některé jeho názory jsou velice pěkně podány. Při čtení si občas zaškrtávám důležité věty a jednu takovou jsem našla i v této knížce, zní: 

Svoboda neznamená chaos. Svoboda znamená větší zodpovědnost.

Napsal také mnoho dalších knih v několika jazycích.


Tímto můj článek dlouhý zas jak rok je dopsán. A já se budu těšit u dalšího článku!
- Eliška - 




Komentáře

Oblíbené příspěvky