Teď nebo nikdy

Ahooj tak vás zas téměř po měsíci vítám!

Nečekala jsem, že tenhle článek bude tak spontánní ale je, ani jsem ho pomalu nepsala na papír... Možná bych mohla blog přejmenovat, co myslíte?
Ale ne, já to tak už nechám.

Dneska jsem si jen do svého sešitu napsala: ,,Řeš, co je teď, ne, co bylo nebo co by mohlo být''. 

Není to tak dávno, co mi totiž můj kamarád řekl, že když chceš něco udělat udělej to teď nebo se k tomu už později nedostaneš a budeš si to akorát vyčítat na smrtelné posteli. Tak jsem si řekla, že na tohle téma je třeba napsat článek, protože k tomu mám také co říci.

Jsem člověk, co dřív věcí moc bál a bojí se stále. 
Ale svůj strach se snaží postupem času zmenšovat. Jak? 
Vystupuju ráda ze své komfortní zóny, v některých situacích i nerada. Někdy zkrátka musím jít strachu naproti. Jako když  jsem minulý týden měla kupříkladu přednést prezentaci v jedné školní soutěži. Nikdy jsem neprezentovala před tolika učitelema a v jiném prostředí než je moje třída, takže tohle pro mě byla jedna z příležitostí vystoupit ze své komfortní zóny a jít strachu naproti. Ani nebudu popisovat v jakých nervech jsem byla a jak jsem se potila... A to jsem ještě nezažila maturitu! To teprve bude, šmarjááá radši na to nemyslet, ještě mám rok naštěstí :D.

A takových situací zažije každý z nás mnoho. 

Důležité je si připomenout, že všechny ty věci dělám pro sebe a že mě to pokoření mého vnitřního strachu nutí se neustále posouvat, čím více odolávám, tím silnější jsem a více se učím pracovat se sebou v určitých situacích, poznávám se.
No a jak to teď souvisí s tím heslem teď nebo nikdy
Tohle heslo jsem poprvé slyšela u Kryštofa (@cestology), který se rozhodl natáčet vlogy ze svých cest na YT, které popisovali jeho strasti, ale i krásné zážitky na cestách.
No a ono je to vlastně tak prosté heslo. V podstatě ve mě vzbuzuje pocit, že teď je ta správná chvíle a žádné pak už neexistuje, když máš možnost udělat něco teď, udělej to.

Nepřemýšlej nad tím.

Máš tu možnost, tak ji vem.
Co se může stát, v podstatě nic. 
Buď se něco podělá nebo se to podaří.
Když se to podělá, máš aspoň šanci to příště udělat lépe.
Plus pro tebe.

Takže běž svým strachům naproti.

Tím nechci říkat, abys dělal něco, co je pro tebe opravdu nebezpečné, to zas ne, ale zkrátka užil jsi si každou minutu, co máš. Chápeme se, ne?
A dlouho nepřemýšlej nad tím co máš udělat (=overthinking).
Tak žij teď!



- Eliška M. -

Komentáře

Oblíbené příspěvky