Zase jednou v Praze, aneb jaký byl Humbookfest 2019?

Zdravím vás u mého dalšího článku!

Dneska takovou crazy náladu trochu... je pátek, já sedím za počítačem a snažím se dát po tomhle šíleně náročným týdnu dohromady pár vět pro tento článek. Tenhle týden byl pro mě fakt hrozně nabitej a ještě jsem do toho chytla bolest v krku. Ale nepřišla jsem si sem stěžovat, alespoň ne dneska.

Chci s vámi přeci sdílet Humbookfest 2019!


Tenhle festival knížek, jak už název napovídá, se konal 5. října (akorát na můj svátek 😄) v Praze. Jela jsem tam ještě s mou kamarádkou a obě dvě jsme tam byly poprvé, festival se totiž konal už po čtvrté (myslím). Uvažovala jsem nad jeho návštěvou už minulý rok, ale jaksi mi to nějak časově nevyšlo nebo jsem se nedomluvila s rodiči, teď si to přesně nepamatuji... Zkrátka to minulý rok nevyšlo, ale letos KONEČNĚ joo! A jak už jste asi z toho čtení tak poznali, tak mě to neskutečně nadchlo! A už teď se jsem jistá, že příští rok zas pojedu, kdyby chtěl jet někdo se mnou ozvěte se mi! 

Jelikož jsem z malého města na severu, dopravit se do Prahy mi trvalo něco přes dvě hoďky... ale musím říct, že ani to vstávání v pět hodin ráno v sobotu mi nějak nevadilo, protože jsem se tam zkrátka děsně moc těšila. 

Úplně jsme nestihly začátek Humbooku, takže jsme přišly o něco později, ale zas jsme v tom ošklivém počasí nemusely stát venku v té dlouhé frontě. Když jsme přišly dovnitř, dostaly jsme program (bohužel jsme si letos nestihly zakoupit dražší vstupenky, takže dárky jako například humbook taška nám unikly...), poté jsme si odložily věci do šatny, která byla celkem velká a byla ještě k tomu zdarma 😃! 

Atmosféra byla opravdu úžasná... Někteří návštěvníci festivalu na sobě měli dokonce kostým, který měl ztvárňovat postavu z nějaké knihy, obdivovala jsem ty kostýmy... Hodně se tam bylo kostýmů z Harryho Pottera a Alenky v říši divů, pak tam ale byl třeba kostým květináče, v kterém byla slečna převlečená za kytku, netuším z jaké knihy takhle postava byla, ale fakt jsem čuměla 😁.

Pokud nevíte, jak humbook probíhá, tak kromě různých soutěží a plna knížek tam také přijedou každý rok nějací autoři (čeští i zahraniční), kteří tam diskutujou, mluví o své tvorbě a samozřejmě máte šanci si od nich nechat i nějakou knížku podepsat - na autogramiádě. Tak kteří spisovatelé tam tento rok byli? 

Jay Kristoff
Marry E. Pearson
Martina Čekalová
Theo Addair 
Kateřina Šardická
Alžběta Bílková
Anna Musilová

a kromě toho tam byli také zpěváci Pavel Callta a Raego, kteří mají oba také vydat brzy knížku (každý svou)

Jelikož jsem tam ale byla poprvé, tak když jsem tam vešla, vůbec jsem netušila, kam jít jako první... znáte to, než se rozkoukáte v cizím prostředí, najednou byste chtěli jít tam i tam, zkrátka vyzkoušet si všechno... Takže než jsem se tam zorientovala a obešla všechny možný místa a trochu si to tam zmapovala, uteklo mi určitě tak půl hodiny, ale alespoň jsem věděla, kde co je.

Pak jsme se vydaly s mojí kamarádkou na vystoupení Martiny Čekalové, o které jsem (musím přiznat) nikdy předtím neslyšela, ale její projev se tak dobře poslouchal (společně s Koťákem aka Jakub Kotek, který to uváděl), že jsem si tam sedla na židli a poslouchala, dokonce jsem si díky Martině také konečně stáhla Wattpad, protože i tam sdílela pár řádků ze své tvorby, když začínala a ještě má prý dopsat rozepsané příběhy... Stala se také pro tento rok humbook startem, moc jí to přeju!

Po jejím vystoupení jsem šla omrknout knížky a koupila si rovnou dvě! Jednu právě od Marry E. Pearson i s podpisem (tu jsem si vybrala tak nějak naslepo) a další od Zibury... určitě se někdy o těchto knížkách víc rozepíšu.

Tak a já jsem byla ráda, že jsem si koupila knížku od Mary E. Pearson, protože následovala diskuse právě s Marry a s Jayem Kristoffem, musím se přiznat, že Marry jsem vůbec neznala a od Jaye jsem slyšela jen o knížce Nikdynoc. 


Jejich vystupování bylo úžasné, obdivuju je, vlastně obdivuju každého, kdo dokáže jakoukoliv svou práci zhmotnit, přetvořit do něčeho opravdového. Ale přece jenom je to vzácnost poslechnout si, jak vnímají knižní svět zahraniční autoři, naživo. Jak vypráví co je na psaní baví, jak se vypořádávají s autorským blokem, jak začali, kde píší, kdo je inspiruje, jak vědí jakým směrem vést děj knihy... 

Co jsem bohužel už nestihla a na koho jsem se moc těšila, ale už mi jel autobus domů, byl Pavel Callta. 
Kdo mě totiž zná, ví, že jeho tvorbu mám ráda a už jsem se s ním na několika akcích setkala. Ale nevadí, každopádně tak či tak jsem si Humbook neskutečně užila.

Moc děkuju za tuhle akci, která spojuje všechny ty, kteří rádi čtou!

Eliška M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky