Knihy od Johna Greena, které jsem v poslední době četla

V průběhu prázdnin a začátkem školního roku jsem se hodně začetla do knih od Johna Greena. 
Tak si pojďme o nich něco říct.

Nakousla jsem knihu Will Grayson, Will Grayson, do které jsem se ale vůbec nemohla začíst. Mám moc ráda, jakým stylem John Green píše, ale tato kniha mě opravdu od začátku nebavila a bylo těžké se k ní dokopat, no nakonec jsem ji nechala ležet na stole a skončila jsem asi na 50 stránce a z knihy jsem si moc neodnesla, nevím tato kniha mě moc nenadchla... 



Ale pak jsem zkusila číst knihu Příliš mnoho Kateřin, která rozhodně nezklamala a nečekala jsem, že mě bude tolik bavit. Zkráceně o čem kniha je... O Colinovi Singletonovi, který právě odmaturoval a rozešla se s ním jeho holka Kateřina devatenáctá, která byla zároveň i jeho první a kterou miloval ze všech nejvíc... Hledá tu pravou, a když už ji najde a jejich vztah vypadá nadějně, vždy se něco zvrtne a on si snaží najít novou. No a tady dochází k tomu proč se kniha jmenuje Příliš mnoho Kateřin, aniž by totiž Colin chtěl, chodil vždy s holkami, které nesly jméno Kateřina (Katherine).
Colin je také považován za geniální dítě, což znázorňují grafy v knize a matematické výpočty, rovnice, pomocí kterých dokáže vypočítat jak dlouho mu vztah s Kateřinami vydrží. A právě poté co se s ním rozejde Kateřina devatenáctá, odjede se svým nejlepším kamarádem Hassanem na výlet. Dojedou do městečka Gutshot, kde se seznámí s Lindsey... 

Knížka se opravdu dobře čte, pokud si chcete přečíst nějakou knížku, u které nemusíte moc přemýšlet, tak tahle je skvělá volba.


A dostáváme se k poslední knížce, o které bych se chtěla zmínit. Jmenuje se Hvězdy nám nepřály (v anglickém znění The Fault in Our Stars), byl podle ní natočen i stejnojmenný velice pěkně zpracovaný film. Knihu jsem tedy četla jen v angličtině a je to zároveň má první knížka s tolika stránkami v angličtině, kterou jsem kdy v životě zatím četla. Podobně jako Příliš mnoho Kateřin se mi i tato knížka četla velice plynule. 
Její děj byl ale přeci o něco napínavější poutavý. V této knize se děj vyvíjel mnohem více a byl napsán také více dopodrobna. Musím se ale přiznat, že moje angličtina je takový průměr a ne všem větám jsem rozuměla, ale díky tomu, že jsem viděla film, jsem si některé situace i přesto dokázala vybavit, samozřejmě ne všemu jde vždycky rozumět, ale určitě se už chystám na další knížku psanou v angličtině. 
Teď už ale k tomu ději :)). Kniha je o dvou teenagerech, kteří se poznali na sezení na jedné podpůrné skupině, která má spojovat lidi s různými nemocemi. Šestnáctiletá Hazel trpí rakovinou štítné žlázy a Gus bojoval proti rakovině, kterou nakonec porazil, ale museli mu amputovat nohu. Hazel tak začne s Gusem trávit hodně času, až se jednou Hazel před Gusem zmíní o knize Císařský neduh od spisovatele Petera Van Houtena, který žije v Holandsku. Hazel je zaskočena koncem knihy a myslí si, že tam musí něco chybět, a tak se chce osobně setkat s Peterem Van Houtenem. 
Společně tedy plánují jet do Nizozemska. Gusovi lékaři před jeho odjezdem ale zjistí, že se mu rakovina vrátila a že jí dost možná nepřežije. Gus to ale před Hazel zatají a do Holandska spolu odletí. Když se vrátí a Gusovi se poté stane na pumpě nehoda, vědí s Hazel, že jeho nemoc je neporazitelná. 
Hazel je naštvaná na nemoc - rakovinu a na život, zároveň je z toho všeho smutná. 

Tahle knížka mě stejně jako film dokázala v některých situacích rozbrečet, při čtení se u mě vystřídalo několik emocí. I přestože jsem věděla, jak ten děj bude zhruba pokračovat, pokaždé tam bylo něco nového, něco čemu jsem při filmu nevěnovala až takovou pozornost nebo to v něm zkrátka nebylo. Knížku si určitě stojí za to přečíst!

Také máte rádi knížky od Johna Greena? Napište mi do komentářů, jaká je ta vaše oblíbená nebo jakou právě teď čtete.
Eliška M.


Komentáře

Oblíbené příspěvky